Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Anti-bakteriellt

Anti-bakteriellt

Bland all jävla TV-reklam, som för övrigt bara får mig att må mer och mer illa, så har man under hösten kunnat se reklam för någon anti-bakteriell tvål, som dessutom finns i en beröringsfri behållare. Du behöver alltså bara föra handen under pumpen, så ”psht!”-får du en lagom dos sån här livsuppehållande tvål i handen, kan tvätta dig och därmed överleva ett dygn till.
Jag blir inte ett dugg imponerad, bara ledsen över att någon tror sig kunna lyckas övertyga oss om att sån här skit verkligen är nödvändig. Lika sorgsen och ledsen blir jag över att jag vet att det verkligen finns stackars satar som går på sånt här.

Så länge det finns pengar i det, och det gör det ju alltid, så finns det folk som inte har det minsta emot att vi både städar och tvättar ihjäl oss.
Själv lever jag efter deviserna att ”lite skit rensar magen” och ”bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete”.
Jag är övertygad om att de allt vanligare olika typer av allergier bland folk i allmänhet och barn i synnerhet beror på att vi är för renliga.

Jag är också övertygad om att om man följde ett antal barn, födda idag, ett 20-tal år framåt, så skulle man finna att barn från mindre ”renliga” hem kommer att vara friskare än de som är uppväxta i antibakteriella hem.
Men någon sådan undersökning kommer aldrig att bli verklighet. Det finns nämligen inga pengar att tjäna på sådan vetskap.


2 kommentarer

  1. Sme-Pelle skriver:

    Jag håller med! Dessutom, vad är meningen med beröringsfri behållare? Jag menar, vad gör det om man får lite baciller på händerna INNAN man tvålar in sej och tvättar sej? Hur tänkte dom? Och hur tar sej dom stackars människorna med bacillskräck ut från toaletten? Röstmanövrerade dörrar?Hälsningar Sme-Pelle

  2. Edvin skriver:

    Dessutom förutsätter ju ett sånt här system även fotocellstyrda vattenkranar.

Kommentera

