Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Canal Digital

Canal Digital

Min digitalbox började för en tid sedan bete sig märkligt. Även fjärrkontrollen började leva ”sitt eget liv”. Det brukade yttra sig i att hela skiten hängde sig och att man fick göra en ”norsk reset” för att få igång elektroniken igen.
Till slut fick jag nog och ringde upp kundtjänst, och förklarade problemet.

”Jaha – då får du antingen köpa en ny fjärrkontroll, för 189 kr, eller en ny box, för 2695 kr. Men för att vara säker på att lösa problemet bör du nog köpa båda”, svarade fanskapet i andra änden av tråden.

”Ja men det är ju era grejer, ni får väl se till att det fungerar”, sa jag, men då svarade han att ”garantin hade gått ut”, så det var bara att köpa nya grejer om jag ville ha igång det.

”Men då blir det ju billigare att byta leverantör”, sa jag.
”Nä det blir det inte” svarade idioten tvärsäkert.
”Jo det blir det, för då får man ju en box gratis”, sa jag.
”Nä det får man inte.”
”Jo det får man”, sa jag och slängde på luren.

Någon timme efter att samtalet avslutats började grejerna fungera perfekt, och har inte strulat sedan dess.


Kommentera

