Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Med Telia på tråden

Med Telia på tråden

Ringde till Telia idag. Dom lurade för drygt ett år sedan på mig ett TV-abonnemang som jag egentligen inte behövde, och som jag nu betalar dyrt för.
Häromdagen blev jag nämligen uppringd av en snubbe som ringde ”på uppdrag av Telia”, och ville ”sänka mina kostnader”, genom att erbjuda mig ännu fler kanaler, men till ett lägre pris. Åtminstone inledningsvis.

”Det går inte”, sa jag. ”Bindningstiden har inte gått ut”.

”Öööh”, sa snubben. ”Jag ser inte att abonnemanget skulle vara bundet”.

”Nähä, vad bra” sa jag ”då ska jag ringa Telia och säga upp det”.

Sagt och gjort. Ringde Telia, och förklarade att jag inte längre önskade abonnera på en massa kanaler som jag ändå inte tittade på.
Telia-snubben var trevlig, men upplyste mig samtidigt om att abonnemanget inte gick att säga upp förrän i september, då bindningstiden gick ut. Den bindningstid som alltså jag själv hade i bakhuvudet, men som Call-center-snubben inte ”kunde se”. Jag får alltså vackert fortsätta att betala hundratals kronor i månaden ett tag till.

VARFÖR får jag alltid vid såna här tillfällen en känsla av att dom vill ”blåsa mig”??

Är det för att det är det dom vill?

Varför får jag en känsla av att de går igenom sina register, hittar mig, med något halvår kvar av bindningstiden, och tänker: ”Den där fan måste vi snärja i ett par år till” och sen ringer upp ENBART i syfte att binda upp mig på så lång tid som möjligt, på ett så dyrt abonnemang som möjligt?

VARFÖR får jag en känsla av att Telia inte bryr sig ett PISS om sina kunder, så länge de kan tjäna pengar på dom?


Kommentera

