Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Majoritet?

Majoritet?

På aftonbladets websida, (för övrigt en sida som jag undviker att besöka, där är ju minst lika stökigt som i en damhandväska) fanns i dag en omröstning där man ställde frågan:

Ska Sverige folkomrösta om fortsatt medlemsskap i EU?

EU

 

Ja, mig behöver de inte hämta på sofflocket den dagen en folkomröstning blir aktuell, det kan jag lova.

Förvisso har jag ju med min tomt aldrig gått med, utan har en frizon. Fördelen med detta är ju att man kan plocka ut strafftull i form av öl av folk som dristar sig att överträda tomtgränsen.

Men det vore ju på tiden att övriga Sveriges befolkning fick tillfälle att ångra sitt misstag, de flesta som var i min ålder på den tiden lurades att rösta ”ja” med argumentet att ”det skulle bli billigare att gå på krogen”. Med de stackars bönder som också lurades med så blev det som bekant vad man kallade ”majoritet” för det ödesdigra inträdet i Pajas-unionen. Om man nu kan kalla en halv procent för majoritet.

 


Kommentera

