Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Har du täckning?

Har du täckning?

I Barometern idag finns en artikel om den dåliga mobiltäckningen på Öland. Telia svarar i artikeln att ”man inte fått särskilt många påringningar om dålig täckning på Öland”. Nä….det är ju LITE SVÅRT ATT RINGA om man inte har TÄCKNING!

Okej, jag inser att man kan flytta sig, och ringa därifrån, eller från det fasta nät som eventuellt finns kvar.

Men faktum är att Telia, med ”Sveriges bästa täckning” har uppenbara problem även på fastlandet. Jag skulle bara inom några mils omkrets i min omgivning, kunna peka ut ett tiotal platser där man med svårighet kan koppla upp ett samtal. Är jag hemma och befinner mig inomhus så måste jag uppsöka en speciell plats vid ett fönster, för att inte samtalet ska brytas.

Informationsansvarig på Telia, Marielle Zeken förklarar också att dålig täckning kan bero på olika saker. ”Geografiska faktorer som dalar, berg, skog och även vatten kan spela in.”

Okej, men vad är då problemet på ÖLAND??

OM jag nu skulle ringa Telia, och påtala att täckningen är dålig…hur stora är oddsen för att de skulle svara: ”Inga problem, då ska vi fixa till det”.

Inte speciellt stora, troligen. Förmodligen skulle jag när jag väl kommit fram, efter att ha börjat från plats 58 i kön, och väntat i en timme och 9 minuter, ha blivit runtbollad till en rad olika instanser, tills jag tröttnat och gett upp.

Ingen ska inbilla mig att Telia bryr sig det minsta om hur täckningen ser ut på landsbygden.


Kommentera

