Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Sjukstuga

Sjukstuga

Sådär. Första hundpromenaden på flera dagar då jag inte bara velat lägga mig ner och dö längs vägen. Fem dagar med över 39 i feber har satt sina spår.

I natt var jag uppe och åt panodil klockan 4, då hade jag återigen runt 39. Så idag hade jag bestämt mig för att ringa sjukvården, för att se om de kunde hjälpa mig. Inte för att jag egentligen trodde det, men för att om möjligt i alla fall få beskedet att fortsätta äta febernedsättande, och höra av mig om det inte blir bättre.

Jag har egentligen inte mycket förtroende för sjukvården. Sedan jag 1995 blev nekad hjälp med mina bihålebesvär, har jag försökt besvära dem så lite som möjligt. Bor man dessutom i en landstingsregion där det verkar underförstått att man ska be om ursäkt för att man stör, så blir det att man försöker klara sina åkommor på egen hand.

Nåväl, kl 8 ringde jag i alla fall, och fick veta att ”min” vårdcentral öppnade först kl 10.

Under förmiddagen kände jag mig dock bättre än på flera dagar, faktiskt. Jag var till och med sugen på lite frukost. Huvudvärken var inte fullt så illa som den varit de sista dagarna, och febern var med pillrenas hjälp nere på runt 37,6, den lägsta noteringen sedan i tisdags kväll.

Så nej, sjukvården ska inte behöva besvära sig med mina problem den här gången heller. Man kan ju inte ringa och säga att man känner sig bättre…


Kommentera

