Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Postens nya affärsidé

Postens nya affärsidé

Nu när folk skickar mindre post, så har företeelsen med de gula bilarna hittat på ett nytt sätt att snuva oss på pengar.

Man har försämrat klistret på frimärkena! Jo. Det är sant. För då ramlar märket bort under transporten, och så får man lösa ut ett ofrankerat brev, till en kostnad av 16 riksdaler! Och vips, så har man åstadkommit en förtäckt portohöjning med sisådär 200 %!

Det har hänt mig vid ett par tillfällen de senaste veckorna, så det är inget jag har hittat på.

Troligen har man hittat nån kinesisk skitleverantör som med glädje stryker på värdelöst klister på frimärken som troligen tryckts nånstans i nån annan bananrepublik på andra sidan jordklotet och sedan levereras tillbaka till Svedala.

* * * * * * *

Har ni tänkt på, i detta datorns tidevarv, där den mesta kommunikationen sker elektroniskt, att vi inte har något bra ord för ”icke-elektroniskt”.

Vanliga brev och skrivna dokument blev över en natt så omoderna och ovanliga att vi inte har något bra namn för dem. Det blir bara dumt, när vi ska beskriva ett papper, med en text, som för 10 år sedan var den självklaraste saken i världen.

Det är nästan pinsamt, om man nuförtiden vill ha en utskrift…”Kan jag få det…”i pappersform”?”


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: