Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Nyplogat till Earth Hour

Nyplogat till Earth Hour

Jaha.

Det är den 21 mars. Vi har vårdagjämningen bakom oss, men istället för att sjunga vårserenader slåss småfåglarna vid matbordet.

Några vårfåglar har inte synts till, fast både stare och bofink brukar ha anlänt så här dags.

Nä, istället får man börja dagen med att skotta bort ytterligare 15 cm av det vita helvetet från ovan, och det vräker fortfarande ner som en jävla gris. Fy fan…

Det enda man kan glädjas åt är att vägen till jobbet är någorlunda nyplogad.

Läste en artikel i lokaltidningen i morse.

Det handlar om det på lördag stundande och numera årligen återkommande jippo som kallas Earth Hour. Då ska det släckas ner under en timme.

”-Ju fler som släcker ned på lördag, desto starkare blir signalen till våra makthavare att ta klimatfrågan på allvar”.

Så står det i artikeln. Som något jävla hot. Men jag tolkar det som lika riktat mot mig själv som mot våra makthavare.

Ett hot från våra makthavare, från WWF, från miljöorganisationerna. Mot oss, allmänheten. Släck ner ditt kräk, eller dö, krälande i ditt eget dåliga miljösamvete!

Sittande på höga och bekväma miljöhästar som heter ”Klimathot” och ”Global Warming” slår de med piskan mot oss och tvingar oss att köpa lotter i deras Miljölotteri.

Vinst varje gång! Rätt att delta i Earth hour!

Högsta vinsten är en utsläppsrätt!

Vad fan ska jag med en utsläppsrätt? I Miljöns Namn har dom väl sparat på papper, så jag får den inte ens utskriven. Annars kunde jag ju alltid torka mej i röven med den.

Hade ju annars varit bra, eftersom jag Högaktningsfullt skiter i både klimathot och Earth Hour.

Här släcks TAMMEFAN inga lampor på lördag. Enda stället som kommer vara mörkt i mitt hus, är i mitt arschle…

* * * * * * *

Dagar och år kommer och går. Flåströms tjurighet består.

Kommentera

