Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Vem fan är Frasse?

Vem fan är Frasse?

Häromdagen hade jag jobbat över och eftersom jag förutsatte att jag missat middagen därhemma svängde jag in på Frasses Hamburgare, som relativt nyligen etablerat sig i ett litet samhälle längs med E22.

När jag släntrade in i lokalen runt 18:30-tiden förvånade det mig något att den var tom, förutom ett par servitriser tillika hamburgerkockar bakom disken. Stället var rent och snyggt och tilltalande på alla vis.

Beställde en meny, som jag inte minns namnet på, och satte mig vid bordet. Efter en stund förkunnades från disken att min middag var klar. Högg först in på stripsen, som var helt okej.

Under tiden kom det in ytterligare ett par killar, men någon rusning efter hamburgare var det definitivt inte tal om. Funderade lite över vad det kunde bero på, och tog samtidigt en tugga av hamburgaren. Där var svaret…

VAD ÄR DET FÖR MENING med att hyra in sig i nyrenoverade, stora och säkerligen dyra lokaler, anställa folk, och marknadsföra sig som hamburgerrestaurang, och sedan servera…WELLPAPP?

Jag stirrade ner på den så kallade hamburgaren jag just bitit i. Det liknade mer en bit uppblött och microkört knäckebröd…med den skillnaden att en knäckeburgare skulle ha smakat bättre. Den här ”hamburgaren” smakade…ingenting.

Dessutom såg den ut som om den blivit stekt, fryst, och microvärmd i flera omgångar innan den hamnade på mitt bord. Inte otroligt kanske, med det dåliga kundunderlaget…

Frysta hamburgare, som man köper och tillagar hemma kan vara av högst skiftande kvalité. Men jag försäkrar att varenda fabrikat som jag smakat, är HÄSTLÄNGDER bättre än ”Frasses”.

Nä Frasse. Det här håller verkligen inte. Ni lär inte bli långlivade i köpingen. Själv säger jag:
En gång Frasses, aldrig mer Frasses. Tack för mig.


Kommentera

