Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Regional tyckarpanel kan avgöra klimatfrågan

Regional tyckarpanel kan avgöra klimatfrågan

Bo von Bloghster på GK-redaktionen bemöter min kritik mot klimathysterin. Som Bosse skriver är vi överens om det mesta, men han delar inte min uppfattning om att klimatpropagandan som den bedrivs skulle vara överdriven. Nåväl, var och en blir ju salig på sin tro, och ingen av oss lär väl få uppleva den dag när vi kan avgöra vem som hade rätt.

I en kommentar till GK:s inlägg frågar jag mig varför dagens forskare skulle ha mer rätt än gårdagens. Det var inte mer än 30 år sedan som en ny istid förutspåddes…Forskning bygger mycket på populistiska uppfattningar och styrs till största delen, vågar jag påstå, som allt annat, av pengar.

Som ett exempel på Miljöorganisationernas bluffmakeri vill jag referera till en film jag såg på nätet:

The Silence of the Pandas.

Där drar man ner byxorna på WWF i det här fallet, som med tiggeriannonser och snyftvalser om hur få tigrar det finns kvar i världen påstår sig att med våra pengar kunna rädda dessa från utrotning.

Vi får se hur företag som idkar rovdjursturism med WWF:s välsignelse guidar välbeställda turister, som betalat stora summor för att få se en tiger. När ”tigerlarmet” går, kastar man sig i jeepar ut i bushen för att få en skymt av det stackars djuret som vid det laget är tämligen stressat. Några pengar som kommer tigrarna till gagn finns inte, dessa försvinner rakt ner i företagens fickor.

En sevärd film som avslöjar fler smutsiga sanningar signerade WWF.

Det är till 95 % bevisat att det är människan själv som ligger bakom klimatförändringarna, meddelas från en internationell forskarpanel idag. Nyheten basuneras ut, och åsiktsfriheten verkar som bortblåst. Att det finns forskare med bevis för motsatsen får inget eller mycket lite utrymme i media. Här ska man minsann inte tänka själv. Klimathotet är fastslaget, och mänsklighetens kista är på väg att spikas igen. Såg bilder på nyheterna om demonstranter som skrek ut sina krav på myndigheters agerande. Fånerier…

Tja, vad ska vi göra? Missförstå mig inte nu, det klart vi kan göra åtgärder för att minska resursslöseriet och påverkan för vår närmiljö, men att tro att vi kan ändra klimatet är bara befängt. Och jag vill påminna om att det finns fem procents sannolikhet kvar, att det är som jag säger. Jag väljer att hålla en slant på de fem procenten, och jag vet, att jag inte står helt ensam…


Kommentera

