Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Vem saknar Gunnar Svärd?

Vem saknar Gunnar Svärd?

Helt plötsligt, i bilen på väg till jobbet, drar jag mig till minnes en maildispyt för ett antal år sedan, med Radio Kalmars dåvarande förgrundsfigur Gunnar Svärd.

Jag retade upp mig på att han kallat Stefan Rüdén för ”nödrimmens mästare”, och hänvisade till en textrad i tredje versen i Stefans ”Sofia dansar go-go”, där Gunnar påstod att Stefan, för att åstadkomma ett rim på ”läcker”, lagt till en ändelse på ”häck” och alltså sjunger ”häck-er”.

Jag mailade och menade att han hade fel, och berättade hur jag tolkade texten. Det bör påpekas att detta var innan google och internet fanns i var man hem. Till svar fick jag ett mästrande typ ”lille vän, lyssna på texten en gång till, så får du höra”…

När jag nu kom ihåg den här tilldragelsen, så tog det mig och google några futtiga sekunder att konstatera att jag hade rätt, och gubben Svärd hade fel.

Därför, kära läsare, ger jag er här, direkt från google, tredje versen ur ”Sofia dansar go-go”, av Stefan Rüdén:

Så det är jädrar in i snuset gung i hela ordenshuset när Sofia spräcker kjolen i en go-go. Alla tycker hon är läcker när hon vickar på sin häck är alla vilda och Sofia dansar go-go. Varje karl blir yr och lysten, det är böljegång i bysten, hela salen brakar loss och skriker: MERA! Höften får den rätta darren när det rungar i gitarren och musiken kommer loss med ett helvetiskt vrål. Det är bara glada dagar, det är inte nån som klagar. När Sofia dansar go-go är hela salen med!

Skyll er själva om låten fastnade i skallen nu. Men till Gunnar Svärd vill jag hälsa att jag är glad att du slutade på Radio Kalmar. Jag var trött på ditt tjat och din påklistrade ödmjukhet. Och du. Lyssna på texten. En gång till.

Moahahahaha


Kommentera

