Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Vi måste hjälpas åt

Vi måste hjälpas åt

”Jag köpte en kvällstidning om du vill läsa den. Annars tänder jag i spisen med den.” Orden var min frus.

”Ja, gör det”, svarade jag. ”Jag är inte intresserad.”

Dagen efter fick jag se blaskan ligga på en bänk, fortfarande obränd. Min blick fastnade på en av rubrikerna på förstasidan:

DSC02863

Jag ska erkänna att jag bläddrade fram sidan 22, bara för att få bekräftat vad jag redan visste: Ytterligare ett utmärkt exempel på ett ruttet lögnaktigt försäljningstrick från kvällstidningsredaktionerna. Sån här falsk marknadsföring borde ta me fan förbjudas!

DSC02864

Dessutom är det ju bara lögn och spekulationer! ”Allra mest kommer det att regna på torsdag”. Nja…torsdagen började med en alldeles ypperligt vacker höstförmiddag. På eftermiddagen lite mulet, och några blygsamma regnstänk.

DSC02865

Man summerar artikeln: ”Det blir höstväder”. Ja men för FAAN!
Det är ju n-o-v-e-m-b-e-r! Vad trodde ni? IDIOTER!

Hörrni, vi måste hjälpas åt nu. Vi måste sluta köpa den här skiten. Och en gång för alla utrota detta bottenskrap, denna cancersvulst, denna samhällets ruttnande varböld, denna bortom all värdighet, stinkande lågt stående livsform som kallas kvällstidningsjournalistik.


1 kommentar

  1. […] Aftonbladet eller Kvällsposten. Så anorektisk blir den aldrig att det bytet är aktuellt. Här har du helt rätt Edvin, och din rika flora av invektiv är befogad. Befolkningen på en kvällstidningsredaktion måste […]

Kommentera

