Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Middagsdags

Middagsdags

Häromdagen hade frun semester, och var hemma hela dagen. Mot bakgrund av detta får jag ett något märkligt besked på telefon, framåt eftermiddagen:

-Jag har ingen mat åt dig, du får ta hem pizza!

Jag hade inga problem med detta, eftersom jag anser att pizzan är Guds gåva till mänskligheten. Jag älskar pizza. Varje pizza är en högtidsstund och därför väljer jag pizza med största omsorg. Ingen slentrian-Capricciosa här inte. Jag har en jobbarkompis, som uteslutande åt Vesuvio i 20 år, innan han vågade prova något annat. Vilken jävla misär. Nu tror jag han beställer Hawaii.

Denna gången körde jag på ett säkert kort och beställde en Ramo Special. Det är fläskfilé, vitlöksost, tomater, oliver och rå lök, efter bakning.

Hämtpizza värmer jag alltid. En pizza ska ätas rykande het och utan störningsmoment. När jag äter pizza så vill jag äta min pizza medan den är varm. Om världen tänker gå under så får det ta mig fan vänta, tills jag ätit färdigt.

Alltså kör jag igång en sån där rund pizzaugn, som min fru köpte på loppis för 30 kronor. Hennes bästa loppisfynd, kan nämnas.

Under tiden gläntar jag på kartongens lock för titta på skönheten och drömma mig bort….men VA I HELVETE!!! LÖKEN!!!

Vad ända in i glödheta grönjävlars helvete! Den jävla stoll-tomten till pizzabagare har ju glömt löken!

En petitess kan tyckas, men har jag beställt en pizza med lök så vill jag tamefan HA LÖK!

Chocken kan ändå inte jämföras med den gången när kocken hörde fel, och i stället för en Ramo Special fick jag en Kamo Special. Skinka och vitlöksost! Skinka! Vem fan vill ha skinka?

Men ändå! Jag älskar rå lök, och har jag beställt en pizza med rå lök så vill jag också äta en pizza med rå lök, eftersom min hjärna, mina smaklökar och min mage har ställt in sig på det. Fattar ni?

Jävla tur att jag hade lök hemma.


Kommentera

