Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Bilkörning och läxor

Bilkörning och läxor

Jag gjorde en liten miss idag. Skulle svänga vänster ut på E22:an, och fick vänta på några bilar som kom söder ifrån, eller från höger. Efter den sista passerat körde jag ut, och missade att det stod en annan bil, som också skulle ut, på motsatta sidan. Han hade högersväng och jag skulle givetvis ha lämnat honom företräde.

Som tur var är det tvåfiligt just där och det fanns plats för oss båda. Jag satte upp näven som ursäkt och det blev inte ens ett tillbud. Men min blunder måste ha kränkt föraren i den mörka Volvon å det grövsta och han återupprättade sin integritet genom att skicka sitt helljus upp i min backspegel under de nästföljande 5-600 metrarna. Stackarn.

Från bilkörning till läxor. Eleverna i en högstadieskola i Kalmar fick nog och protesterar nu mot för många läxor och prov. 9 läxor och 6 prov under en vecka var det som fick bägaren att rinna över.

Heder åt ungdomarna som sätter ner foten!

De senaste dagarna har media svämmat över av kommentarer från rektorer, lärare och annat löst folk vars fantasi inte verkar ha några gränser när det gäller att flytta fokus från kärnfrågan och istället bortförklara sina egna och det svenska skolväsendets tillkortakommanden.

Men lösningen är nära. Eleverna har bara inte kommit på knepet än. Men så fort någon elev, gärna av utländsk härkomst, förkunnar att hen känner sig kränkt av att få läxor, så lär läxorna avskaffas samma dag. För kränkningar får som bekant inte förekomma i samhället.


Kommentera

