Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Twitter som maktfaktor?

Twitter som maktfaktor?

I morse, i bilen lyssnade jag på Ekot kl 06 i P1. Normalt är det P4 som gäller, men när Radio Kalmar sedan en tid envisas med att låta en pojkspoling vara morgonankare – jag tål inte höra hans käcka GOMORRRRON PÅÅÅÅÅAAA DEEEEJJJ – så har jag lyssnat på P1.

Ekot rapporterar om oroligheterna i Kiev. Nyhetsuppläsaren avslutar inslaget med:

Carl Bildt skrev på Twitter, att ”EU inte kommer att tveka att vidta åtgärder för att minska motsättningarna i Ukraina”.

Hade jag haft en kopp kaffe i bilen så hade jag satt den i vrångstupen…Va faan? PÅ TWITTER?

Har Carl Bildt EU:s uppdrag att uttala sig i krigsfrågor – PÅ TWITTER?

Vem tror Carl Bildt att han är??

Som tror att han kan sköta sina fredsmäklaruppdrag – som om han vore nån jävla Barrack Ubama – Världspolis – med rätt att uttala fördömanden och hot om repressalier – med vänsterhanden på TWITTER!

Vart fan är världen på väg?? Visst, lägg ner EU-parlament, FN, Nato, OPEC och hela skiten. Vi har ju för fan Facebook, Instagram och TWITTER!

Och Ekot? Är det deras sak att rapportera om vad folk skriver på Twitter?!

Väx upp för fan.


Kommentera

