Edvins Kängor

Hem » Uncategorized » Min-Max

Min-Max

DSC04966

Var inne på en MAX-restaurang häromdagen. När jag stod där och läste menyn, lade jag märke till nåt konstigt…det stod nåt om CO2…

Ja men fy fan jag höll på att smälla av…jo jag misstänkte rätt, vilket jag fick bekräftat när jag efteråt surfade in på deras hemsida. Där står om MAX miljövision, och det är väl inte utan att man misstänker att det är WWF som haft ett eller flera fingrar med i spelet här. Man koldioxidmärker sina produkter. Fy fan…

Ja, det har då inte jag efterfrågat. Ska man nu inte ens kunna gå in på en restaurang, och få sig ett mål mat, utan att få det förbannade klimatsamvetet kastat i ansiktet?

MAX

Som om det inte vore nog, så står det på hemsidan att man klimatkompenserar genom att plantera träd i Uganda. Dra mig baklänges….och de vill bli klimatneutrala. Ja det var ju också ett jävla ord…

Men de kan hålla på med sitt klimatskit. Edvin har köpt sin sista hamburgare på MAX. Tack för kaffet.

 


Kommentera

